Petek, 8. 3. 2019, ob 19:00, Filmsko gledališče Idrija: Stabat Mater Dolorosa

7. festival Deuje babe in Filmsko gledališče Idrija
ob mednarodnem dnevu žensk
vabita na slovensko premiero muzikala

STABAT MATER DOLOROSA
(2018, Poljska, 60 min, v poljščini z angleškimi podnapisi)

Punca, puška in smrt – v takšnih časih živimo.

Muzikal Stabat Mater Dolorosa je nizkoproračunska, a baročno razkošna uprizoritev istoimenskega glasbenega albuma poljske umetnice SIKSA, ki pravi, da jo lasten film spominja na čigumi brez okusa. S temi besedami bi lahko opisali tudi politični kontekst, ki se zajeda v film: Poljski še naprej vlada enopartijska sprega konservativnih nacionalistov in katoliške cerkve, prekinitev nosečnosti je prepovedana, množinska raba besede »spol« pa tudi. Aktivist(k)e za pravice žensk in spolnih manjšin zmerjajo s »homoseksualnim lobijem« ter jim očitajo širjenje »ideologije spola«. Zveni znano, kajne?

Pojem »ideologija spola« ali »teorija spola« tudi v Sloveniji uporabljajo zgolj desni mediji in stranke, svojo izmišljotino pa podtikajo vsem naprednim gibanjem za enako obravnavo vseh ljudi ne glede na spol in druge osebne okoliščine, zlasti feminizmu in LGBTIQ aktivizmu, saj želijo na vsak način preprečiti kritiko patriarhalnih spolnih vlog.

Siksa na tovrstne poskuse retradicionalizacije družbe odgovarja s sovražnikovim orodjem: tako kot si desnica ob podpori cerkve prisvaja aktivistične strategije in jezik emancipatornih gibanj, Siksa maliči katoliško tradicijo. Stabat mater dolorosa (lat. Mati žalostna je stala), pobožni verzi iz 13. stoletja, ki opisujejo bolečino Jezusove matere ob njegovem trpljenju na križu, se v kontekstu sodobne Poljske namreč berejo kot natančen opis trpljenje žensk, ki so bile zaradi prepovedi splava prisiljene postati matere.

V grenko žalost zatopljena
je nje duša prebodena
z mečem silnih bolečin.

Po drugi strani se Poljska ponaša z izjemno raznoliko feministično, lezbično, gejevsko in queerovsko aktivistično ter umetniško sceno. Pred štirimi leti ste jo na Deujih babah lahko okusile/i ob nastopu »Kraljice noči« Vale Tanz. Tokrat vas vabimo k ogledu feminističnega pank muzikla Stabat Mater Dolorosa, nostalgične zgodbe o Siksinem vračanju v otroštvo, ko se je s pomočjo materine garderobe preoblačila v različne tipe žensk – iz lastnega užitka, ne zato, da bi ugajala drugim. Stabat Mater Dolorosa je njeno slovo od bleščic in plišastih samorogov ter bajonet, s katerim para in trže patriarhat na koščke; počasi, od ene filmske projekcije do druge. Pa srečen 8. marec!

Režija: Piotr Macha in SIKSA
Scenarij: Stabat Mater Dolorosa
Igrajo: Check yourself
Produkcija: Hardcore DIY

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=k7unpwFSnNs
Album: https://siksa.bandcamp.com/album/stabat-mater-dolorosa
Facebook: https://www.facebook.com/xsiksax/
Bandcamp: https://siksa.bandcamp.com
FB dogodek: https://www.facebook.com/events/1238005489681696/

Vstop prost, prostovoljni prispevki dobrodošli.

Projekcija organiziramo v sodelovanju s Filmskim gledališčem Idrija.

V petek, 8. marca, ob 21:00 se festivalski program nadaljuje Pr’ Gabrijelu v Cerknem s koncertom tandema All Strings Detached in solistke rouge-ah (FB dogodek).

ENG

„SIKSA. Stabat Mater Dolorosa”
Musical about Death and the Maiden

Directed: Piotr Macha + SIKSA
Script: Stabat Mater Dolorosa
Cast: Check yourself
Production: Hardcore DIY

Musical based on SIKSA’s “Stabat Mater Dolorosa” is a performative dream of making a movie come true, where both the dream and the movie are like chewing gum that has been tasteless for too long. A nostalgic invitation to a dancing story about a girl returning to her childhood, when she dressed up as different women using her mother’s wardrobe, and all the roles she played were to please herself. This film is a tool for reconstructing the scenes from the youth, as well as a baroque farewell to all the glitter and unicorns. Stabat Mater Dolorosa is like a bayonet slashing through modern times. She gives us micro-performances with all her body, and at her own risk. SIKSA’s music is the scenario rejected, grinded, spat out, negated and intensified by the characters. Piotr Macha’s camera is one of the murder weapons that SIKSA would like to use to fuck up the modern reality. It’s a language of art that SIKSA has been using almost unnoticed since 2014. A gun, a girl and death – those are the times we live in.

Facebook: https://www.facebook.com/xsiksax/
Bandcamp: https://siksa.bandcamp.com/

Siksa (Alex Freiheit: scream and lyrics & Piotr Buratyński: bass guitar noises) is the most divisive Polish artist in recent memory, whose radical and brutally honest performances are smashing the patriarchy one gig at a time. Coming from punk, literary and theatre backgrounds, her shows dissect the Polish consciousness. To quote her own words, she’s a girl on a mission.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s